oude content

Oude content opnieuw gebruiken? Golden Oldies!

‘Oude content’: haal het maar weer uit de kast!

De kans is groot dat jij best wat tijd kwijt bent aan content schrijven. Dat komt mij bekend voor! Ik geniet van schrijven, maar het kost mij ook best veel tijd om onderzoek te doen, te schrijven en passend beeld te vinden. Maar ik ben deze tijd van het jaar ook druk met andere dingen. Ben je er al opgekomen om  je oude materiaal nog eens te gebruiken? Recyclen van je oude content heeft veel voordelen. Zo bespaart het tijd: dat kan af en toe best fijn zijn, bijvoorbeeld als je bezig bent met een nieuw project. Het kan ook gunstig zijn voor je SEO, want oudere (veelbezochte en gedeelde) content kan je bezoek een boost geven. Op welke manieren kun je je golden oldies inzetten? Lees hieronder verder.

Update een oud artikel

Heb je vorig jaar een artikel geschreven en blijkt dat nog steeds redelijk actueel? Waarom neem je het artikel dan niet als uitgangspunt en geef je het een update? Waarschijnlijk heeft niet iedereen het de eerste keer gelezen en is het nog steeds voor veel bezoekers relevant. Noem duidelijk dat het hier gaat om een update en je hebt weer een stukje nieuwe oude content.

oude content

Giet het in een andere vorm

Misschien ben je wel uitgekeken op een artikel dat wel veel bezoekers genereert. Maar is het niet leuk om dat artikel om te zetten in een animatie? Of is het de perfecte basis voor een mooie afbeelding of infographic? Zo gebruik je je oude content en stop je het in een nieuw, vers jasje. Door de herhaling zal de boodschap ook langer blijven hangen.

Link naar oude artikelen

Link je weleens naar artikelen die je eerder geschreven hebt? Als je een artikel schrijft over een bepaald onderwerp, zijn mensen vast ook geïnteresseerd in je eerdere werk hierover. Een handige tip, waardoor je content beter bekeken wordt.

Maak er een nieuwsbrief van

Als je oude content hebt die nog de moeite waard is, denk er dan eens over om er een nieuwsbrief over te maken. Je hebt aandacht besteed aan deze content, dus waarom zou je er je klanten niet opnieuw over informeren?

Hopelijk vond je dit artikel nuttig. Wil je dit bericht delen, heel graag!