Wat doe jij aan online marketing?
Wist je dat maar liefst 76% van de Nederlandse consument online producten en diensten afneemt? Da’s veel toch? Veel ondernemers bereiken deze consument door een goed bedrijfsprofiel of een effectieve nieuwsbrief. Well done.
Toch zijn er veel kleine bedrijven en ondernemers die nog niet warmlopen voor online marketing. Vaak ontbreekt het ze aan de juiste kennis of tijd. Heel jammer! Je kunt met een goede strategie namelijk doelgericht juiste mensen bereiken. Ben je dus als ondernemer niet actief bezig met online marketing, of heb je geen duidelijke richting? Dan laat je keiharde cash liggen. De Taaltoerist vertelt je graag waarom.
Je kunt nog verder groeien met online marketing
Stel je voor.. Je bent een succesvolle ondernemer. Je hebt fijne klanten en goede reviews. Maar op een gegeven moment sta je even stil. Je hebt het gevoel dat je jouw plafond hebt bereikt. Dan ben je misschien allerlei wilde dingen aan het bedenken om nieuwe klanten te genereren. Je zit er bijna over te denken om ergens korting op te geven..
Terwijl je met online marketing ook op de lange termijn aan nieuwe en bestaande relaties kunt werken. Je kunt dit op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld door een zakelijke blog te beginnen. Geef je expertise en tips weg via blogs! Veel ondernemers zijn nog bang om dit te doen of denken dat ze niets kunnen vertellen over hun business. Jammer. Juist deze techniek is uitstekend als je jezelf wil profileren als de expert in je branche.
Benader je business eens vanuit een breder perspectief.
Vraag jezelf af: wie wil ik als klant? En wat is voor deze klant belangrijk? Waar denkt hij dagelijks over na? Door welke mensen wordt hij omringd? En waardoor voelt hij zich geïnspireerd? Zet al je antwoorden in een mindamp en kader je werkgebied af.
Beginnen met bloggen geeft jou de mogelijkheid om een succesvolle salesmethode te integreren. Waarom? Je website en je blog fungeren als een manier om nieuwe en bestaande klanten te interesseren voor je diensten. Heb je ze daar eenmaal, dan kun je deze klanten uitnodigen om lid te worden van jouw inner cirkel. Dat doe je natuurlijk door ze te laten inschrijven voor jouw hippe nieuwsbrief. Zo komt de verkoop van jouw product steeds dichterbij.
Waarom zou je dus investeren in online marketing? Je krijgt hierdoor meer controle over je eigen salesproces. In plaats van dat je super actief bent op social media, of betaalt voor advertenties, bereik je heel gericht de klanten die jij wil bereiken. Jouw prospects doorlopen een heel logisch proces, waarna ze zelf een beslissing kunnen maken.
Hoe zou jij het vinden als jij met een blog of nieuwsbrief positieve reacties van je klanten uitlokt? Dat je gebeld wordt, in plaats van dat je zelf belt? Dat kun je allemaal zelf in werking zetten als je start met online marketing. Wil je meer weten over copywriting of online marketing? Elke maand geef ik waardevolle tips via e-mail.
[post_ender]