Home » Jouw bedrijf bestaat uit copy

copywriter

Jouw bedrijf bestaat uit copy

Jouw hele bedrijf bestaat uit copy. (Echt waar.)

Als ondernemer zijn heel veel dingen belangrijk: een knap uitziende website, een goeie marketingstrategie, heldere doelen, engagement op je socials, lekkere bitterballen op de borrel. Maar er is 1 ding waar het allemaal mee begint en eindigt. Goeie COPY.

Tja, denk je, lekker makkelijk. En ik geef toe, als copywriter ben ik natuurlijk lichtelijk bevooroordeeld. Een webdesigner vindt misschien design het meest belangrijk. Maar als je er goed over nadenkt, is copy in heel je bedrijf verworven. Als iemand op je website komt, leest hij je tekst en besluit hij binnen enkele seconden of hij zaken met je wil doen. Misschien geeft hij zich naar aanleiding van je website op voor freebie en ontvangt hij je e-book. Dat ook weer door jou is geschreven. Daarna ontvangt hij misschien een serie e-mails met jouw aanbod en daardoor besluit hij om iets van je af te nemen. Al deze elementen bestaan uit tekst.

Copy is er om iets te verkopen. Dat wil je toch?

De tekst op al deze plekken geeft je de kans om iets te verkopen. Want laten we eerlijk wezen, dat wil je uiteindelijk, toch? Als je niet de juiste woorden kiest, kun je jouw klant nooit overtuigen om voor jou te kiezen. Je kunt dus nog zo’n flitsende website hebben of een mooi verhaal. Maar zonder een ijzersterke tekst is je klant niet gegrepen. Extreem sterke copy spreekt je klant aan en is op zorgvuldige wijze is geïntegreerd in je website. Een tekst die lekker leest dus, maar waar ook strategisch over is nagedacht.

Hoe weet je of wat jij hebt gedaan, goed is?

Wanneer weet je of je goeie tekst op je website hebt staan? Dat is lastig te zeggen. Maar vaak voel je zelf al dat iets niet helemaal klopt. Je moest tijdens het maken teveel ‘raden’. Je hebt teveel je marketingpetje opgezet of juist te weinig je concrete petje opgehad. Je somt je diensten op, maar vergeet het probleem van de klant te benoemen. Je noemt wel erg vaak je bedrijfsnaam en dat je ergens mee kunt helpen. Je vergeet een foto van jezelf op je website te zetten. Na al dat gepuzzel vergeet je ‘call-to-actions’ toe te voegen op je pagina.

Dat is heel begrijpelijk. Copy schrijven is een vak apart. Er zijn heel veel dingen die je erover kunt leren. Als je Google gebruikt, kun je een heleboel informatie vinden. Maar pas op, want als je alle adviezen gaat toepassen in je tekst, kom je misschien bedrogen uit. Wil je praktische tips die op jouw site toe te passen zijn? Neem contact op, want ik geef je graag advies. (PS. Zie je hoe ik hier iets aan je wil verkopen? Goed he.).



Nog even dit:

Zou je willen dat je beter tot je recht komt met LEUKE teksten?

Staat het al een tijdje op je lijstje, maar verdwijnt het telkens weer naar de achtergrond?

Dan moet je je echt even voor m'n mails inschrijven, hoor. Fun en gifjes included! HIER dus!

XOXO, de Taaltoerist

Hi, leuk dat je dit leest, zeg. Wist jij dat je webteksten niet saai HOEVEN te zijn? Dat leuke teksten misschien beter bij jouw business passen? Het is tijd om iets anders te kiezen. Stop met doen alsof het zo hoort.

Start met JEZELF laten zien! Mail naar litza@taaltoerist.nl om je awesome plannen te bespreken. Of volg mij eerst via Facebook en Instagram als je dit te ver gaat. See you on the dark side, crazy unicorn!