Home » Wanneer heb jij voor het laatst jouw automatische e-mails bekeken?

Wanneer heb jij voor het laatst jouw automatische e-mails bekeken?

Automatische e-mails oppoetsen voor de feestdagen

De feestdagen komen eraan. Dit is echt de perfecte reden om eens kritisch te kijken naar jouw automatische e-mails. Hoe zien jouw e-mails en opvolgingen eruit? Als je een webshop hebt, dan is het helemaal feest. Want dan heb je ook orderbevestigingen, verzendbevestigingen en andere e-mails die je aandacht extra verdienen. Stuur jezelf al deze e-mails en bekijk ze met een kritische blik. Wat kan er beter, waardoor je meer gaat converteren? Ik vertel je graag wat ik als copywriter vaak zie.

Iemand verkeerd aanspreken of teveel afstand gebruiken

Spreek je op je website iemand aan met zijn voornaam, stuur dan niet opeens een orderbevestiging met zijn volledige voor en achter naam! Dit is echt zeer verwarrend voor je klant. Ditzelfde geldt natuurlijk voor iemand ‘u’ en je’ noemen. Helaas komen deze ‘fouten’ nog heel regelmatig voor, ook bij grotere webshops. Pas noemde iemand mij bijvoorbeeld ook beste klant, terwijl ze al mijn gegevens hebben. Jammer, want het is de ultieme mogelijkheid voor een webshop om van ‘dubieus’ naar ‘superprofessioneel’ te gaan.

Je welkom of onboarding e-mail onderschatten

Voor veel bedrijven en ondernemers is de welkomstmail snel in elkaar geflanst. Terwijl dit vaak het eerste contact is voor jouw klant. Besteed meer aandacht aan deze e-mail, want je hebt daarmee de kans om een persoonlijke indruk te maken. Personalisme bijvoorbeeld de aanhef. Gebruik eens wat vaker ‘jij’ in plaats van ‘wij’. Focus op het delen van tips en content, in plaats van het stimuleren van keiharde verkopen. Jouw klant wordt daardoor blij dat hij bij jouw clubje mag.

automatische e-mails

Geen interesse tonen of niet genoeg vragen stellen

Veel traditionele bedrijven willen teveel, te snel. Hoe kan dit anders? Stel je klant in de welkoms e-mail eens een VRAAG. Je creëert daarmee onmiddellijk engagement met je klant. Daarnaast krijg je door het antwoord gelijk inzicht in wat er bij je klant speelt.

Dit zijn dingen die mij regelmatig opvallen als ik e-mails van bedrijven ontvang. Ik ben heel benieuwd wat jij een hele goede nieuwsbrief vindt.



Nog even dit:

Zou je willen dat je beter tot je recht komt met LEUKE teksten?

Staat het al een tijdje op je lijstje, maar verdwijnt het telkens weer naar de achtergrond?

Dan moet je je echt even voor m'n mails inschrijven, hoor. Fun en gifjes included! HIER dus!

XOXO, de Taaltoerist

Hi, leuk dat je dit leest, zeg. Wist jij dat je webteksten niet saai HOEVEN te zijn? Dat leuke teksten misschien beter bij jouw business passen? Het is tijd om iets anders te kiezen. Stop met doen alsof het zo hoort.

Start met JEZELF laten zien! Mail naar litza@taaltoerist.nl om je awesome plannen te bespreken. Of volg mij eerst via Facebook en Instagram als je dit te ver gaat. See you on the dark side, crazy unicorn!