Home » Wat hebben jouw blog en e-mailmarketing met elkaar te maken?

Wat hebben jouw blog en e-mailmarketing met elkaar te maken?

Eigen content inzetten voor e-mailmarketing

Hee hoi. Deze blog gaat in op de vraag waarvoor je jouw eigen blog of content kunt inzetten. Met eigen of vrije content bedoel ik datgeen wat je helemaal zelf geschreven hebt en dus niet wat je van andere websites hebt gehaald. Even een situatie schetsen. Stel je voor, je hebt nog nooit jouw eigen content geschreven. Dat kan.

Je kunt ook heel goed waardevolle informatie van anderen delen. Van Frankwatching of Marketingfacts bijvoorbeeld. Maar wanneer kom je nou op dat punt dat het niet meer voldoende is?

Nou, natuurlijk vind ik het als copywriter altijd een goed idee om je eigen stuff te schrijven. Maar als je aan de slag gaat met e-mails versturen, zul je zien dat eigen content heel waardevol is.

Hoe kun je jouw eigen content gebruiken bij e-mailmarketing? 

Stel je voor, iemand is zo lief om zich aan te melden voor je nieuwsbrief. Dat heeft hij wellicht gedaan om jouw weggever te ontvangen. De weggever die je zelf hebt gemaakt, uiteraard.

Hij laat zijn e-mailadres achter en krijgt van jou een bevestiging. Daarna volgt er.. niets. Misschien moet hij wel vier weken wachten totdat jouw volgende maandelijkse nieuwsbrief verschijnt. Dan is ‘ie misschien alweer vergeten wat jij precies doet. Je klant heeft nu interesse en jij laat hem ergens bungelen. Ik weet dat je het niet bewust doet. Maar je kunt het wel heel snel veranderen. Hoe kun je het tij keren en meer dingen verkopen?

Vergeet niet om veel aandacht te besteden aan je eerste e-mail, je warme welkom.

Nog heel veel mensen hebben geen e-mail waarin ze hun klant een welkom heten. Terwijl een eerste indruk zo belangrijk is. Hoe kan jouw e-mail eruitzien? Een warm welkom houdt in dat je jouw lezer ook over jezelf vertelt. Wie zit er achter jouw bedrijf? Vertel kort waarom je het leuk vindt dat hij of zij contact met je opneemt. Maak hem blij dat hij lid is geworden van jouw inner circle.

Vervolgens een serie geautomatiseerde e-mails sturen.

Heb je jouw eerste e-mail met welkom gestuurd? Dit kun je opvolgen door een serie geautomatiseerde e-mails, waarin je nog meer vrije content en tips weggeeft. Dit moeten allemaal dingen zijn die gericht zijn op gratis informatie geven. En het is cruciaal dat je deze zelf geschreven hebt, want daarmee zet je je neer als expert. Pas op, in deze fase ga je nog niet jouw goods aanbieden. Het is belangrijk dat je jouw content zorgvuldig afstemt op wat jij denkt dat jouw klant nodig heeft.

Heb je jouw klant allerlei nuttige informatie aangeboden? Dan volgt een soft sell.

Heb je jouw klant verwend met mooie blogjes over jouw producten? Dan is het tijd voor de o-zo subtiele soft sell. Je kunt dit doen door je klant een vervolgstap aan te bieden. Wat deze stap is, is afhankelijk van je product of dienst. Misschien nodig je jouw klant uit voor een webinar. Of heeft hij interesse in een gratis kennismakingssessie? Geef het beestje maar een naam. Als je maar een subtiel aanbod doet, waarmee je jouw klant dichterbij de verkoop haalt.

Ik ben heel benieuwd hoe jij jouw e-mailmarketing of nieuwsbrieven inzet! 



Nog even dit:

Zou je willen dat je beter tot je recht komt met LEUKE teksten?

Staat het al een tijdje op je lijstje, maar verdwijnt het telkens weer naar de achtergrond?

Dan moet je je echt even voor m'n mails inschrijven, hoor. Fun en gifjes included! HIER dus!

XOXO, de Taaltoerist

Hi, leuk dat je dit leest, zeg. Wist jij dat je webteksten niet saai HOEVEN te zijn? Dat leuke teksten misschien beter bij jouw business passen? Het is tijd om iets anders te kiezen. Stop met doen alsof het zo hoort.

Start met JEZELF laten zien! Mail naar litza@taaltoerist.nl om je awesome plannen te bespreken. Of volg mij eerst via Facebook en Instagram als je dit te ver gaat. See you on the dark side, crazy unicorn!