e-mailmarketing

Waarom e-mailmarketing ook voor jou werkt.

E-mailmarketing: waarom zou je al die moeite doen?

Pas had ik een kennisje van mij aan de telefoon. ‘Verstuur jij ook nieuwsbrieven?’ vroeg hij nietsvermoedend aan mij. JAZEKER. En dat zou jij als ondernemer ook moeten doen. Moeten is een groot woord natuurlijk. Je moet natuurlijk helemaal niets van mij. Maar als jij als ondernemer of start-up een bescheiden budget hebt, is dit echt een aanrader. Want een nieuwsbrief sturen, dat is een extreem effectieve vorm van marketing. Ik vertel je graag waarom ook jij een nieuwsbrief nodig hebt.

Neem je geïnteresseerde klant ook serieus.

Ben je lekker actief op Instagram, Twitter of Facebook? Zit je in een of meerdere gezellige Facebook Netwerkgroepjes? Dat is natuurlijk helemaal goed. Maar wil je heel gericht een lead bereiken, dan kun je dat veel beter doen met e-mailmarketing.

De afgelopen tijd verdiepte ik mij in de wondere wereld van sales funnels en e-mailmarketing. Wat ik opmerkte, is dat veel succesvolle ondernemers gebruik maken van e-mailmarketing. Ze organiseren dan bijvoorbeeld een webinar of bieden een e-book aan, in ruil voor inschrijvingen op hun mailinglist.

Ze zien allang dat het waardevol is om rechtstreeks in iemand zijn mailbox terecht te komen. Zij weten dat ze zo geïnteresseerden beter kunnen overhalen tot het doen van een aankoop. Een maandelijkse nieuwbrief heeft impact op je klant.

Luxe gevoel met een maandelijkse nieuwsbrief

Hoe komt dat nu precies? Nou, omdat je de complete, volledige aandacht hebt van jouw bestaande of potentiële klant. Het is een uitermate luxe moment. Je klant wordt niet afgeleid door anderen op Facebook of Instagram. Het is het perfecte moment om contact met hem te maken. Je kunt laten zien waar je mee bezig bent. Je kunt hem waardevolle tips geven. En natuurlijk een goed aanbod doen. Dat hoeft niet altijd iets met korting te zijn, trouwens, maar dat is weer voer voor een andere blog.

e-mailmarketing

Heb je een leuke e-mail gestuurd, dan krijg je daar reacties op. Je moet wel iets heel geks doen, wil je daar geen omzet uit halen. Hopelijk heb ik je nu bijgepraat over e-mailmarketing. Wil je na het zien van al die koffieplaatjes ook eens een bakje met mij drinken om te praten over je nieuwsbrief? Je weet mij te vinden!

[post_ender]