Home » Contentkalender 2018: waar moet je op letten?

contentkalender 2018

Contentkalender 2018: waar moet je op letten?

Contentkalender 2018: wat zijn je plannen?

Het is weer zover, het is bijna het eind van het jaar! Traditiegetrouw schrijf ik dan meestal over de contentkalender 2018. Maar dit jaar wil ik het anders doen. Je weet natuurlijk al wat het belang is van het plannen van je content. Waarschijnlijk heb je zelf al een agenda voor 28 vol met ideeën  en zakelijke doelen. Daarom vertel ik je over het gebruik van niet-zo-traditionele content.

contentkalender 2018Video vormt steeds belangrijkere content

Content wordt volgend jaar steeds belangrijker! Maar niet alleen geschreven content, zoals blogs en nieuwsbrieven. Ook video neemt een steeds belangrijkere positie in binnen jouw strategie.

Ook als je een kleine ondernemer bent, kun je van deze trend gebruik maken. Hoe?

  • Neem een video-serie op.
  • Speel met Instagram Stories.

Ook video’s kun je heel mooi plannen in de contentkalender die je voor 2018 maakt.  Voor veel ondernemers, waaronder mijzelf, is jezelf terugzien op video best vreemd. Zeker voor mij als tekstschrijver is het iets wat niet in mijn natuurlijke comfortzone zit. Maar ik zie ondertussen wel dat het een hele mooie kans biedt om je verhaal te vertellen en je klanten een gezicht te bieden bij je diensten. Ook Google waardeert deze video’s in 2018.

contentkalender 2018Wil je laagdrempelig aan video beginnen?

Ben je niet zo van de video? Dan is Instagram Stories perfect, want deze video’s zijn kort en blijven maar 24 uur lang beschikbaar. Ze spelen naadloos in op de gedachte dat je klant last heeft van de Fear of Missing Out. Ben je op een netwerkevent of gebeurt er iets anders spannends? Denk er dan eens aan om een filmpje te maken!

Deel je expertise uitgebreid

Een video-serie is perfect als je over een onderwerp veel weet en dit met je kijkers wil delen. Spontaniteit en timing is daarbij essentieel. Roy Ishak doet dit bijvoorbeeld briljant met zijn serie over hoe je een zoekwoordenonderzoek doet. Waar krijg je op een  verjaardag of evenement altijd vragen over? Wat zijn de trends op je vakgebied?

Je hoeft niet perse gebruik te maken van een professionele camera. Je kunt met je smartphone of laptop ook goede filmpjes maken. Zorg wel voor goede belichting en een goede achtergrond. Zet een duidelijke lijn uit, zodat je weet waar je het over wil gaan hebben. Niets is zo vermoeiend als naar iemand luisteren die van de hak op de tak springt. Mijn ervaring? Je leert door het te doen. Maak je geen zorgen als je video niet meteen perfect is. Het is net zoals alle andere enge dingen, je moet soms gewoon beginnen en niet te kritisch zijn op jezelf.

Ik hoop dat je deze blog leuk en nuttig vond! Kan ik van jou ook een filmpje verwachten in 2018? Ik ben heel benieuwd wat voor plannen jij hebt met je content. Laat je me dit weten?



Nog even dit:

Zou je willen dat je beter tot je recht komt met LEUKE teksten?

Staat het al een tijdje op je lijstje, maar verdwijnt het telkens weer naar de achtergrond?

Dan moet je je echt even voor m'n mails inschrijven, hoor. Fun en gifjes included! HIER dus!

XOXO, de Taaltoerist

Hi, leuk dat je dit leest, zeg. Wist jij dat je webteksten niet saai HOEVEN te zijn? Dat leuke teksten misschien beter bij jouw business passen? Het is tijd om iets anders te kiezen. Stop met doen alsof het zo hoort.

Start met JEZELF laten zien! Mail naar litza@taaltoerist.nl om je awesome plannen te bespreken. Of volg mij eerst via Facebook en Instagram als je dit te ver gaat. See you on the dark side, crazy unicorn!