contactpagina je ideale klant

Hoe je met jouw contactpagina jouw ideale klant aanspreekt

Met je contactpagina je ideale klant lokken

Wauw, het duurde best lang om je hele website met content te vullen. Gelukkig ben je nu bij je contactpagina aangekomen, daar plemp je snel even je contactformulier op. Toch? Als copywriter is het mijn PLICHT om je te vertellen dat er zoveel meer mogelijk is. Wil je weten hoe je met jouw contactpagina je ideale klant aanspreekt en koopjesjagers afschrikt? Lees dan snel verder.

Laat zien hoe jij graag werkt.

Als ambitieuze ondernemer wil je zoveel mogelijk bezoekers omzetten in klanten. Maar je wil ook samenwerken met klanten die helemaal met jou matchen. Ondernemen gaat niet alleen om jouw diensten verkopen. Het gaat om jouw bedrijf en de manier waarop jij wil ondernemen.

Ben jij een awesome ondernemer die het liefst online werkt? Vertel dit dan gerust aan je klant. Ben je het best telefonisch bereikbaar op maandagochtend? Laat dit aan je klant weten. De manier waarop jij communiceert, zegt veel over jou en je branding. Het betekent dat jij je bedrijf serieus neemt. Maar het betekent ook dat sommige klanten hier misschien afhaken. En dat is helemaal prima.

Vertel je prospect dat je enthousiast bent!

Natuurlijk is het altijd gaaf om een nieuwe klant te verwelkomen. Show met je tekst dat je zin hebt om met deze nieuwe klant te werken. Zeg bijvoorbeeld iets als “Ik kijk er naar uit” of “Laten we aan de slag gaan!”. Benadruk jouw potentiële klant dat ze aan jou een enthousiaste en betrouwbare partner hebben. (Zonder dat natuurlijk zo te formuleren.)

Filter je klanten, niet iedereen is ideaal

Het is naar mijn idee dus zeker een grote misvatting dat je altijd en overal bereikbaar moet zijn voor jouw klant. De manier waarop een klant je kan bereiken, zegt veel over het soort klant dat je aantrekt. Je kunt je contactpagina daarom uitstekend gebruiken om minder interessante prospects af te schrikken.

Vertel bijvoorbeeld dat je bepaalde producten niet aanbiedt. Dat je duurder bent dan je collega’s. Dat het even kan duren voordat je aan het project kan beginnen. Hierdoor zullen mensen die dit niet aanspreekt, geen contact met je opnemen. (Hier schreef ik trouwens ook dit artikel over.) Met je contactpagina je ideale klant bereiken wordt hierdoor leuker en makkelijker. Vaarwel koopjesjagers en moeilijke klanten!

Laat jezelf gewoon echt overal zien

Ik heb weleens gehoord dat je zo zichtbaar moet zijn dat het ongemakkelijk voelt. En ik denk dat het klopt. De contactpagina is de laatste fase van jouw funnel. De klant heeft een probleem en is er bijna van overtuigd dat jij dit op kunt lossen. Maar ziet hij geen foto van jou op de contactpagina, dan begint hij misschien te twijfelen.

Zit er wel een echt mens achter deze pagina? Is dit wel een betrouwbare business? Zet dus zoveel mogelijk foto’s van jezelf op je website, ook als jij je hierdoor een tikkeltje kwetsbaar voelt.

Dubbelcheck je gegevens

Last but not least: check je gegevens. Werkt je contactformulier? Vergeet hem dan niet even te testen en te kijken wat voor melding je ontvangt. Klopt je telefoonnummer? Je zou niet de eerste zijn die dit niet op orde heeft! Heb je concrete tips nodig om met je contactpagina je ideale klant te bereiken? Wil je met mij kijken naar je contactpagina? Stuur mij dan gerust eens een berichtje.