Wat is jouw blogangst nu werkelijk?
Als ondernemer en woordkunstenaar heb ik allang door dat het voor veel mensen moeilijk is om content te maken.
Da’s jammer, want met gratis en betaalde content kun je jouw klant motiveren om voor jou te kiezen.
Je creëert daarmee een sterkere positie voor jezelf, je laat zien wie je bent en waar je voor staat.
Eigenlijk zou het maken van content op een veel belangrijkere plek moeten komen dan waar het op dit moment is.
Natuurlijk is het voor contentmarketeers en bloggers evident om de voorrang te geven aan bloggen en/of content maken.
Maar voor veel ondernemers is dit sowieso geen noodzaak. Ze hebben het niet nodig (denken ze) of ze weten niet hoe ze het moeten maken.
Er zal altijd iemand zijn die er iets van zal vinden
Als jij een ondernemer bent die wel de waarde ziet van content, maak je misschien niet genoeg tijd vrij om het te creëren.
Of misschien heb je al iets gemaakt, maar twijfel je of het wel goed genoeg is of waardevol genoeg.
Maar zoals veel dingen kun je schrijven of video’s maken alleen leren door het vaker te doen.
Ik heb hier al meer dan 100 blogjes geschreven, naast alle teksten in opdracht.
En nog steeds weet ik van veel dingen dat ze niet perfect zijn.
Maar ik blijf in beweging, iets wat je altijd zou moeten doen, als je iets eng of spannend vindt.
Misschien ben je bang dat iemand je stukje niet goed vindt.
Jij deelt waardevolle informatie en bent al waardevol
Dat kan, zeker. Er zullen best veel mensen zijn die het niet interessant vinden wat je te melden hebt. Misschien zal er iemand een spelfout vinden.
Het idee dat je bij alles wat je doet iedereen kunt behagen, kun je sowieso loslaten.
Het idee dat het meteen schitterend moet zijn, ook gewoon.
Misschien ben je bang voor afwijzing, wat een angst is die in ons iedereen leeft. Zelf ben ik ook heel bang geweest voor afwijzing en nog steeds voel ik een gezonde spanning als iets wat ik geschreven heb, online komt.
Maar terwijl je jouw content creëert en mensen dit leuk vinden (of niet) weet dan ook dat je kritiek niet persoonlijk hoeft op te vatten. Je deelt informatie en je bent zelf al enorm waardevol. Bovendien doe je iets wat weinig mensen durven – delen waar je enthousiast van wordt, waar je passie ligt, wat je gelooft.
Trek jouw droomklanten AAN met diezelfde energie
Veel ondernemers doen gewoon wat ze denken dat op dat moment hoort.
Als je mensen afstoot, is dat gewoon een teken dat ze op dit moment niet bij je passen – of niet klaar zijn voor wat je te melden hebt.
Het goede nieuws is dat je dus ook mensen kunt AANTREKKEN met diezelfde kracht.
Zo krijg je ‘ideale klanten’, mensen die echt specifiek geraakt zijn door jou, door wat jij te vertellen hebt, door jouw energie en stijl.
En zeg nu eerlijk..
Wil je voor altijd middelmatige content maken die iedereen wel okee vindt?
Of wil je ECHT een verschil maken door jouw stijl en energie te delen?
Laten zien wat jou echt RAAKT en waar je met ‘passie’ over kan vertellen?
Laat je niet tegenhouden door iemand anders of door jezelf.
Maak jezelf content!