Wat de Golden Circle voor je content doet
The Golden Circle. Deze strategie van Simon Sinek kent iedereen ondertussen bijna. Nog een keer in ’t kort, voor aan wie de hype voorbij is gegaan. 🙂 The Golden Circle is een marketingmethode, bedacht door Simon Sinek. Waar draait ‘ie om? Je kunt mensen overtuigen door ze te vertellen over WAAROM je doet wat je doet.
Dus niet wat je doet, welke producten je maakt, maar wat jouw drijfveer is. Marie Kondo zou het hier misschien hebben over wat jouw ‘joy sparkt‘. Dat is in de ogen van Simon Sinek veel waardevoller dan voor de tiende keer de eigenschappen van je product benadrukken.
Jouw antwoord op de ‘HOE’ is net zo belangrijk.
Uitvinden waarom je doet wat je doet. Da’s moeilijker dan je in eerste instantie gewend bent. Want je bent gewoon gewend om te vertellen dat je een bepaald product verkoopt voor een goede prijs. Maar als je kunt uitleggen waarom je doet wat je doet, kun je daarmee potentiële klanten overtuigen. De beantwoorden van deze waarom vraag is niet makkelijk.
Maar als je het antwoord eenmaal hebt, ben je er nog niet. De volgende vraag dient zich aan: HOE doe je dit? Jouw antwoord op de hoe vraag minstens zo essentieel. Want het antwoord op hoe kun je gebruiken om succesvolle content te maken. En om geld te verdienen, uiteraard. Hoe zet je de golden circle in voor succesvolle content?
Probeer jouw klant eerst emotioneel te raken.
Gebruik content om je klant in zijn ziel te raken. Natuurlijk kun je de aspecten van je nieuwste product of je prijs benadrukken. Maar wat geeft jouw klant nu echt een gevoel? Denk na over wat jij wil bereiken. Waar geloof jij in? Wat maakt dat het hart van je klant sneller gaat kloppen? Je kunt pas iets verkopen als jij je klant weet te raken. Of dat nu een angst is of pure euforie, alles gebeurt vanuit een gevoel.
Je hoeft niet iedereen te bedienen. Vraag je af wat de belangrijkste problemen of twijfels zijn van jouw klant. Wat maakt dat hij nog geen gebruik maak van jouw dienst? Speel daar op in. Schrijf je copy op de meest persoonlijke manier mogelijk en houd jouw klant in gedachten. Niet alle klanten. Houdt het liefst een specifieke klant in gedachten, zodat je echt kunt uitleggen wat je voor hem of haar kunt betekenen.
Wees consistent in je content. Benader je jouw klant heel enthousiast op je website? Zorg dan dat je klant dit in real life ook zo ervaart. Wees consistent in al je uitingen, zowel offline als online. Dat schept vertrouwen en zorgt voor een goede toekomstige band met jouw klant. Dan heb ik het niet alleen over U of JE door elkaar gebruiken, maar het hele gevoel dat iemand bij je krijgt.
[post_ender]