Home » Aardig zijn tegen je klant is helemaal 2017!

aardig tegen je klant

Aardig zijn tegen je klant is helemaal 2017!

Aardig tegen je klant zijn is niet moeilijk.

Wie veel op zijn eigen website of webshop zit, ziet het op een gegeven moment niet meer. Maar veel websites zijn onbewust ‘onaardig’ tegen de bezoeker. En dit kan ervoor zorgen dat je website minder opbrengt dan dat je zou willen. Hoe kun je de tekst op je website gebruiken om je klant welkom te heten? Zonder dit letterlijk te zeggen, uiteraard. Wees in 2017 nog aardiger tegen je klant en lees de praktische tips hieronder.

1. Je vergeet je klant te bedanken

Wil je dat je klant iets doet? Bijvoorbeeld een contactformulier invullen? Voor jou is dat makkelijk. Jij hoefde alleen een plugin te downloaden en  de tekst van het formulier iets aan te passen. Maar de klant moet van jou een drempel over en zijn gegevens achterlaten. Als hij dit daadwerkelijk gedaan heeft, wil hij van jou graag een bedankje of een bevestiging. Gun hem dit ook en wacht niet te lang met hem geruststellen.

aardig tegen je klant

2. Je bent boos als je klant een foutje maakt

Doet je klant iets fout bij het versturen van zijn gegevens? Vult hij bijvoorbeeld zijn gegevens verkeerd in? Pas dan de automatische tekst aan die de klant te zien krijgt. Ik kreeg zelf bij een website pas deze immer schitterende foutmelding: Het ingevoerde e-mailadres is onjuist. Daar werd ik niet vrolijk van. Soms krijg ik deze error zelfs in het Engels aangeboden. Vind ik echt niet fijn.

En ik denk dat een andere bezoeker hier ook niet echt warm van zal worden. Ik zou je dan ook adviseren om iets anders te zeggen, wat begint met ‘sorry’, bijvoorbeeld. ‘Sorry, we hebben je e-mailadres nodig om je informatie te sturen.’. Op deze manier kun je je klant toch in een bepaalde richting sturen, zonder dat het bot overkomt.

3. Je vergeet hem te vertellen wat de volgende stap is.

Heeft een klant bij jou een bestelling gedaan? Of je contactformulier ingevuld? Goed bezig! Maar je klant wil ook graag weten dat hij er goed aan deed.  En hij wil natuurlijk weten wanneer hij iets van je kan verwachten. Kies daarom voor een tekst waarin je duidelijk aangeeft wat er verder gaat gebeuren.

aardig tegen je klant

Bijvoorbeeld:

‘Bedankt, we hebben je gegevens ontvangen. Binnen 24 uur nemen we contact met je op! Kijk ondertussen eens bij onze FB/Twitter/Youtube..’

Ben jij zelf wel echt dol op je klant en laat je dit zien op je website? Tijd om dit eens te evalueren. Vond je dit bericht interessant? Deel het dan gerust.

Wil je graag persoonlijk advies over de tekst op je website, dan help ik je graag. Voor meer informatie bezoek je de contactpagina.



Nog even dit:

Zou je willen dat je beter tot je recht komt met LEUKE teksten?

Staat het al een tijdje op je lijstje, maar verdwijnt het telkens weer naar de achtergrond?

Dan moet je je echt even voor m'n mails inschrijven, hoor. Fun en gifjes included! HIER dus!

XOXO, de Taaltoerist

Hi, leuk dat je dit leest, zeg. Wist jij dat je webteksten niet saai HOEVEN te zijn? Dat leuke teksten misschien beter bij jouw business passen? Het is tijd om iets anders te kiezen. Stop met doen alsof het zo hoort.

Start met JEZELF laten zien! Mail naar litza@taaltoerist.nl om je awesome plannen te bespreken. Of volg mij eerst via Facebook en Instagram als je dit te ver gaat. See you on the dark side, crazy unicorn!