klaar voor de feestdagen

Maken de feestdagen jou(w) content?

Feestelijke content: hoe bereid je je voor op de komende feestdagen?

Halloween is voorbij en Kerst en Sinterklaas staan weer voor de deur.De maanden november en december zijn belangrijk voor zelfstandigen, kleine en grote webshops. Denk op tijd na over jouw strategie tijdens deze maand en pluk er de vruchten van! 

Als het om cadeautjes gaat, wil je dat de klant aan jouw webshop denkt. Hopelijk heb je al in diverse prijsklassen speciale items ingekocht voor de komende feestdagen. Nu kun je deze allemaal gaan verzamelen op 1 of meerdere themapagina’s, goed voor je SEO. Je kunt ze per prijs indelen of op een nog creatievere manier communiceren. Zorg er dus voor dat er op tijd ruim voldoende voorraad in huis is en dat jij en je marketing hierbij op een lijn zitten. Wil jij je klant zelf ook een cadeautje geven, kun je er voor kiezen om een speciale actie op te zetten. Denk ook eens aan eventuele goede doelen of andere partners waar je mee zou willen samenwerken.feestdagen

Is je website klaar voor mobiel gebruik?

Veel websites zijn tegenwoordig responsive en mobile-friendly. Maar voor de feestdagen kun je nog eens rustig kritisch kijken hoe het er op jouw mobiel en eventuele collega’s uitziet. Werken alle sliders correct zoals je ze bedoelt? Is het makkelijk te navigeren? Maak gebruik van de mogelijkheden die je hebt. Vraag nieuwe stagiairs of ze nog opmerkingen hebben over de functies op je website. De mobiele mens wil snel iets kunnen vinden, bekijk daarom ook of je eventuele filters allemaal naar behoren werken. Het kan soms gebeuren dat de maatfilter of prijsfilter niet optimaal functioneert en dit kan je online klant flink frustreren.

Een goed gesprekje met de afdeling logistiek

Ruim voor de feestdagen is het aan te raden om een goed gesprekje te hebben met je logistieke partner of accountmanager. Vaak is het mogelijk om je pakketjes rond de feestdagen later te laten ophalen of de post frequenter langs te laten komen. Wat je ook hebt afgesproken, communiceer het duidelijk met je klant. Maak geen beloftes die je niet waar kunt maken. 

Heb jij je content helemaal klaar?

Deze feestelijke maanden zijn natuurlijk perfect om jouw zakelijke blog eens flink in de picture te zetten. Bedenk welke producten jij geschikt vind voor de kerst en prikkel je klant met leuke en creatieve blogs. Laat het geijkte lijstje eens weg en bedenk een andere manier om je producten sfeervol af te beelden. Vergeet niet om ook net iets extra’s te bieden, adviseer je klant goed zodat hij of zij ook later weer bij je terug komt. Als je de link naar je blog nog niet duidelijk communiceert, denk er dan eens over na om deze op de frontpage van je website te zetten. Of deze eens wat extra aandacht te geven met een extra afbeelding of slider.

Hard werken, goed communiceren en mooie content maakt van deze maanden een succes! Deel hieronder gerust jouw ervaring en tips.