Home » Inhaken, hoe doe je dat?

inhaken

Inhaken, hoe doe je dat?

Inhaken, wat moet je zeker niet doen?

Sinds enkele jaren is “inhaken” een heel geaccepteerd werkwoord. Geen wonder, want er is tegenwoordig overal een dag voor. Zo is het vandaag niet alleen (heel belangrijk) Dag van het Duitse bier, maar ook Boekendag, Dag van de Engelse taal en Speak like Shakespeare day.

Geen wonder dat je af en toe van het padje bent. Iedereen die werkt met social media voelt af en toe de druk: je moet een inhaker verzinnen. Inhaken is hip en als je er snel genoeg bij bent, gaat jouw inhaker viraal. Maar wat als je nu van nature niet zo’n grapjas bent? Kun je dan ook nog steeds inhaken? Jawel hoor! Lees en leer over de perfecte inhaker.

# 1 – Te graag willen (inhaken)

Het lijkt dus wel alsof er tegenwoordig voor elk verschijnsel een speciale dag in het leven is geroepen. Maar dat betekent niet dat je er altijd iets mee hoeft! Veel kleinere organisaties en bedrijven willen ook heel graag. Dat is niet erg. Maar accepteer dat het niet altijd bij jouw bedrijf en merkbeleving past.

inhaken

Accepteer dat het niet ‘jouw dag’ is en wacht geduldig af. Als je je contentkalender overigens een beetje bijgehouden hebt, kun je al wel ver van tevoren inhakers gaan verzinnen. Daarover lees je meer in deze blog.

# 2 – Te ver doordenken of niet ver genoeg

Ken je die ene niet zo grappige vriend of zwager van je, die wel heel hard om zichzelf lacht? Of heb je een collega die na het weekend altijd flauwe mopjes met je deelt? Als je iets bedacht hebt, beeld je dan in dat deze persoon het vertelt. Is het nog steeds grappig?Of moet je gewoon nog verder doordenken? Brainstorm als het kan met een bekende.

inhaken

Behoed jezelf voor een inhaker waarmee je een ouderwetse, flauwe of gewoon lullige indruk maakt.

# 3 – Te enthousiast politieke grapjes maken

Een inhaker is het product van een romance met de actualiteit. Maar voor bijna elk bedrijf en ondernemer geldt: houd je VER van politieke smaken en voorkeuren. Je bent gewaarschuwd.

inhaken

Ook andere gevoelige maatschappelijke kwesties moeten vermeden worden. Een goede inhaker is gewaagd, maar nooit vulgair. Laat altijd je inhaker aan een tweede of derde persoon zien, als je je afvraagt of het wel kan.

Als je eenmaal een briljante inhaker hebt die wel helemaal voldoet en past bij het moment, deel het dan vroeg op de dag! Als er al 10 verschillende variaties op Facebook staan, vraag je dan kritisch af of je nog wel wil meedoen.Te laat op het feestje komen is voor niemand fijn.



Nog even dit:

Zou je willen dat je beter tot je recht komt met LEUKE teksten?

Staat het al een tijdje op je lijstje, maar verdwijnt het telkens weer naar de achtergrond?

Dan moet je je echt even voor m'n mails inschrijven, hoor. Fun en gifjes included! HIER dus!

XOXO, de Taaltoerist

Hi, leuk dat je dit leest, zeg. Wist jij dat je webteksten niet saai HOEVEN te zijn? Dat leuke teksten misschien beter bij jouw business passen? Het is tijd om iets anders te kiezen. Stop met doen alsof het zo hoort.

Start met JEZELF laten zien! Mail naar litza@taaltoerist.nl om je awesome plannen te bespreken. Of volg mij eerst via Facebook en Instagram als je dit te ver gaat. See you on the dark side, crazy unicorn!